
28 лютого 2017 року в опорному закладі Пархомівському НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів – ДНЗ» відбувся районний семінар-практикум для вчителів зарубіжної літератури на тему «Реалізація компаративної змістової лінії навчальної програми та Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти у процесі вивчення зарубіжної літератури».
Заступник директора з навчально-виховної роботи, виконуюча обов’язки директора Пархомівського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів – ДНЗ» Ступака Л.В., презентуючи педагогічні досягнення вчителів опорного навчального закладу, наголосила на пріоритетних завданнях Концепції нової української школи.
Методист районного методичного кабінету Климович Т.К. повідомила мету та завдання семінару, одним з яких є збагачення вчительської методичної палітри з питань аналізу й порівняння художніх перекладних текстів, та обґрунтувала актуальність визначеної теми. Білобродська О.В., голова районного методичного об’єднання вчителів зарубіжної літератури, вчитель зарубіжної літератури КЗ «Володарська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1» Володарської районної ради, висвітлила теоретичні аспекти шкільного компаративного аналізу художніх перекладних творів.
Інтегрований урок зарубіжної літератури та англійської мови у 8 класі з теми «Вільям Шекспір – геніальний драматург та поет доби Відродження. Сонети Шекспіра.» провели Пилипенко О.А., вчитель зарубіжної літератури, та Аріскіна Л.І., вчитель англійської мови Пархомівського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів – ДНЗ» . Школярі порівнювали мову оригіналу, дослівний переклад сонетів Шекспіра з його художніми українськими перекладами, а також різні україномовні художні переклади один з одним, паралельно знаходили художні засоби в мові оригіналу та в українських перекладах і робили висновки про лексичне багатство та невичерпні стилістичні можливості української мови. У процесі компаративного аналізу сонетів вдало було поєднано традиційні та інноваційні методи і прийоми роботи з перекладним текстом (евристичну бесіду, проблемні запитання, вправи «Займи позицію», «Лист другові», коментоване читання, словесне малювання).
Учасники семінару-практикуму відвідали літературно-музичну вітальню «Любовна лірика Шекспіра». Учні 8-11 класів поринули у творчу лабораторію геніального митця доби Ренесансу : інсценізували діалоги Шекспіра та Музи, Ромео й Джульєтти, Гамлета й Офелії, читали сонети мовою оригіналу та в перекладах українських письменників, слухали романси з відомих кінофільмів на слова Шекспіра.
Після позакласного заходу вчителі зарубіжної літератури взяли участь у роботі круглого столу, на якому було обговорено тему та завдання семінару і було прийнято методичні рекомендації (
).