
Мета заходу - підвищення компетентності
педагогів з питання реалізації завдань освітньої лінії «Мовлення дитини»
Базового компонента дошкільної освіти та програми «Дитина», надання допомоги
педагогам дошкільних навчальних закладів
в оволодінні теорією питання та у
формуванні практичних умінь, навичок розвитку художньо-мовленнєвої діяльності дітей
В ході семінару-практикуму
розглядались питання:- Мовлення дитини. Завдання та форми організації художньо-
мовленнєвої діяльності дошкільників (Когут Л.А., вихователь-методист);
- Теоретичні засади та характеристики художньо-мовленнєвої
діяльності дітей (Оніщенко О.В., вихователь);
- Художньо-мовленнєва діяльність як засіб формування світогляду
дошкільника через ознайомлення з українським фольклором (Костюк О.І., вихователь);
Під час практичної частини семінару-практикуму були переглянуті інтегровані заняття « Подорож Колобка » ( вихователь Баранівська Л.В.),
«В країні див та фантазій» ( вихователь Оніщенко Л.В.), корекційне заняття «Веселі пальчики» (вчитель-логопед Музичук О.А.), гру – драматизацію казки «Рукавичка» (вихователь Костюк О.І.).
Присутні також ознайомилися із різними варіантами оформлення куточків СХД, центрів мовленнєво-творчої та театралізованої діяльності, куточків книги в групових приміщеннях ДНЗ.
Вчителем – логопедом Музичук О.А. проведено майстер-клас «Прийоми розвитку дрібної моторики », в ході якого було презентовано прийоми розвитку дрібної моторики, біоенергопластики, особливості застосування різноманітних розслабляючих, дихальних, пальчикових вправ у віршованій формі, скоромовки, вправи на узгодження артикуляційних вправ із рухами рук.
За результатами семінару-практикуму прийнято методичні рекомендації.
РЕКОМЕНДАЦІЇ
семінару-практикуму
для вихователів
дошкільних навчальних закладів
на тему: «Мовлення дитини»
Враховуючи
те, що оволодіння мовою як засобом пізнання і способом специфічно людського
спілкування є найвагомішим досягненням дошкільного дитинства, а мовленнєве
виховання забезпечує духовно – емоційний розвиток дитини через органічний
зв'язок із національним вихованням, впровадженням в освітній процес кращого педагогічного
досвіду роботи, нових освітніх технологій виховання та навчання
рекомендуємо:- Забезпечити
відповідність змісту навчально-виховної роботи з дітьми дошкільного віку
основним вимогам та концептуальним засадам Базового компонента дошкільної
освіти в Україні та освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» по
реалізації освітньої лінії «Мовлення дитини»;
Вихователі
ДНЗ. Постійно
- Використовувати в роботі
з дітьми дошкільного віку додаткові програми, як комплексного так і
парціального характеру, що мають відповідні грифи Міністерства освіти і науки
України та схвалені науково-методичною радою КВНЗ КОР «Академія неперервної
освіти »;Вихователі ДНЗ. Постійно
- Удосконалювати освітню роботу з дітьми через впровадження в практику роботи ДНЗ інноваційних форм і методів навчання відповідно до Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності (наказ Міністерства освіти і науки України від 07. 11.2000 р.)
Вихователі ДНЗ. Постійно
-Узагальнити та поширити досвід освітньої роботи вчителя – логопеда
КЗ «Володарський ДНЗ (ясла-садок) «Пізнайко» Музичук О.А. з теми:
«Сучасні підходи до організації та змісту навчання дітей із заїканням в сучасному дошкільному навчальному закладі »
Постійно
-Створювати предметно-ігрове та розвивальне середовище (куточок книги та СХД,центри мовленнєво-творчої та театралізованої діяльності, які сприяли б розвитку комунікативних здібностей дошкільників та бажанню висловлювати свої думки).
Вихователі ДНЗ. Постійно
-Диференціювати завдання під час складання розповідей, сприяти розвиткові сюжетів і активізації мислення дітей
Вихователі ДНЗ. Постійно -Розвивати мовлення, дотримуватися художньої виразності при переказуванні дітьми літературних творів,драматизації та інсценізації казок,віршів,дитячих п’єс.
Вихователі
ДНЗ. Постійно