Вступ
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Положення про логопедичні пункти системи освіти» від 13.05.1993 р. №135, основним завданням логопедичного пункту є усунення різних порушень усного та писемного мовлення, запобігання різних відхилень мовного розвитку учнів, пропаганда логопедичних знань серед педагогів та батьків.
Виходячи із завдань з 01 вересня по 30 вересня 2015 року було проведено обстеження дітей загальноосвітніх закладів району.
У 2015-2016 н.р. було виявлено 96 учнів а саме:
Молодший шкільний вік – 83 учня
Старший дошкільний вік – 13 дітей.
На логопедичний пункт було зараховано 41 дитину.
Відомості про дітей, зарахованих до логопедичного пункту, занотовано у мовленнєві картки.
З дітьми, що мають мовленнєві порушення, проводились корекційно-розвиткові заняття.
Заняття з дітьми, які зараховані до логопедичного пункту проводились у вільний від уроків час. На логопедичному пункті було скомплектовано такі групи дітей: з відхиленнями фонетичного і лексико-граматичного розвитку, з вадами вимови окремих фонем, із загальним недорозвиненням мовлення ІІІ рівня.
По можливості до груп добиралися діти з однорідними порушеннями й однакового віку. Заняття з кожною групою дітей на логопедичному пункті проводились 2 рази на тиждень і відмічались у журналі обліку відвідування.
На кожну групу вчитель-логопед складала перспективні плани колекційної роботи.
З учнями у яких наявні порушення будови артикуляційного апарату, проводились індивідуальні заняття. Для дітей, в яких є певні труднощі щодо постановки звуків запрошувались на заняття батьки, щоб у домашніх умовах проводилось закріплення вивченого на занятті.
У роботі з учнями-логопатами використовувалися вправи на розвиток фонетичного, фонематичного, лексичного та граматичного сприймання і відтворення. Одночасно тренували пам'ять, стійкість та переключуваність уваги, спостережливість, абстрактне мислення, уяву. На кожному занятті з учнями проводиться робота над збагаченням словника та над розвитком зв’язного мовлення. Навчальний матеріал (слова, тексти, малюнки тощо), що використовується для виправлення мовлення, відповідає навчально-корекційним завданням, вікові, й рівню загальноосвітньої підготовки дітей. Періодичні записи про хід колекційного впливу (основні етапи ходу роботи) занотовуються в мовленнєвих картках учнів.
З учнями із шкіл району проводилась індивідуальна робота згідно графіку роботи логопедичного пункту. Здійснювались зустрічі з батьками, надавались консультації батькам, які занотовувались у журналі обліку консультацій. Класним керівникам надавались методичні рекомендації щодо подолання вад мовлення. Вчитель-логопед систематично виступала на батьківських зборах, брала участь у районних семінарах та у семінарах,майстер-класах при КВНЗ КОР «Академії неперервної освіти».
Вчитель-логопед провела бесіди з вчителями початкових класів на теми: «Індивідуальні особливості мовлення учнів», «Динаміка розвитку вимови звуків».
Здійснювався зв'язок з вчителем-логопедом ДНЗ «Пізнайко». Вчитель-логопед співпрацював з лікарями районної лікарні, із психологами району.
Виходячи з аналізу своєї роботи вчитель-логопед ставить пріоритетними завдання на новий 2016-2017 навчальний рік такі питання:
Вересень
№ з/п |
Основні напрями роботи |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Примітки |
1 |
Діагностична робота (виявлення та обстеження дітей) |
Обстеження учнів шкіл району на предмет виявлення розладів мовлення та письма |
01.09. - 26.09. 2016 |
|
2 |
Консультативна робота |
Зустрічі з батьками дітей – логопатів, виявлення природи дефекту мовлення, заповнення індивідуальних карток. |
27.09 - 30.09. 2016 |
|
3 |
Дефектологічна просвіта (з учителями початкових класів, практичними психологами.) |
Дислалія, її види, причини появи та необхідність усунення в молодшому шкільному віці – виступ перед вчителями початкових класів. |
Протягом місяця |
|
4 |
Робота над поповненням матеріальної бази кабінету |
Виготовлення звукової лінійки для індивідуальної роботи. |
Протягом місяця |
|
5 |
Методична робота |
Скласти конспекти логопедичних занять з теми:« Свистячі звуки З – ДЗ ». |
Протягом місяця |
|
6 |
Підвищення кваліфікаційного рівня |
Участь у роботі обласного метод. об´єднання вчителів – логопедів. |
За графіком КВНЗ КОР «Академії неперервної освіти» |
|
7 |
Робота з батьками |
Бесіда на тему: «Дислалія, її види, причини появи та необхідність усунення в молодшому шкільному віці». |
Постійно |
|
Жовтень
№ з/п |
Основні напрями роботи |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Примітки |
1 |
Консультативна робота |
Консультації для батьків, що звертаються до логопупкту. |
Постійно |
|
2 |
Індивідуально-корекційна робота |
Проведення корекційних занять згідно розкладу і плану. |
Протягом року |
|
3 |
Дефектологічна просвіта (з учителями початкових класів, практичними психологами.) |
Надавати консультації вчителям, практичним психологам. |
Протягом року |
|
4 |
Робота над поповненням матеріальної бази кабінету |
Систематизувати використання фізкультхвилинок на звуки. |
Протягом місяця |
|
5 |
Методична робота |
Скласти конспекти логопедичних занять з теми: « Свистячі звуки Ц – Ц´ ».
|
Протягом місяця |
|
6 |
Підвищення кваліфікаційного рівня |
Брати участь у вебінарах «Робота з дітьми з особливими потребами»
|
Протягом місяця |
|
7 |
Робота з батьками |
Бесіда: «Міжзубна вимова – це не просто косметична вада». |
Протягом місяця |
|
Листопад
№ з/п |
Основні напрями роботи |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Примітки |
1. |
Консультативна робота |
Консультація для батьків |
За зверненням |
|
2 |
Індивідуально-корекційна робота |
Проведення корекційних занять згідно розкладу і плану. |
Протягом року |
|
3 |
Дефектологічна просвіта (з учителями початкових класів, практичними психологами.) |
Доповідь: «Дислалія, її види, причини появи та необхідність усунення в молодшому шкільному віці» - для вихователів початкових класів.
|
Протягом місяця |
|
4 |
Робота над поповненням матеріальної бази кабінету |
Виготовити інформаційний куточок для батьків |
Протягом місяця |
|
5 |
Методична робота |
Скласти конспекти логопедичних занять з теми: « Свистячі звуки С – Ц ». |
Протягом місяця |
|
6 |
Підвищення кваліфікаційного рівня |
«Дослідження проблеми дитячого аутизму» |
Протягом місяця |
|
7 |
Робота з батьками |
Бесіда на тему: «Вчити мови – значить будити думку».
|
Протягом місяця |
|
Грудень
№ з/п |
Основні напрями роботи |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Примітки |
1. |
Консультативна робота |
Проведення консультацій для батьків |
За зверненням |
|
2 |
Індивідуально-корекційна робота |
Проведення корекційних занять згідно розкладу і плану. |
Протягом року |
|
3 |
Дефектологічна просвіта (з учителями початкових класів, практичними психологами.) |
Надавати консультації вчителям, практичним психологам. |
Протягом року |
|
4 |
Робота над поповненням матеріальної бази кабінету |
Виготовити інформаційну папку на тему: «Міжзубна вимова звуків».
|
Протягом місяця |
|
5 |
Методична робота |
Скласти конспекти логопедичних занять з теми:« Свистячі звуки Ц – ДЗ ».
|
Протягом місяця |
|
6 |
Підвищення кваліфікаційного рівня |
«Дослідження проблеми дитячого аутизму» |
Протягом місяця |
|
7 |
Робота з батьками |
Доповідь: «Взаємозв´язок логопеда, вчителя, батьків».
|
Протягом місяця |
|
Cічень
№ з/п |
Основні напрями роботи |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Примітки |
1. |
Консультативна робота |
Консультація для батьків |
За зверненням |
|
2 |
Індивідуально - корекційна робота |
Проведення корекційних занять згідно розкладу і плану. |
Протягом року |
|
3 |
Дефектологічна просвіта (з учителями початкових класів, практичними психологами.) |
Доповідь «Взаємозв´язок логопеда, вчителя і батьків» - для вчителів, вихователів початкових класів. |
Протягом місяця. |
|
4 |
Робота над поповненням матеріальної бази кабінету |
Виготовити дидактичну папку: «Швидкомовки знаємо».
|
Протягом місяця |
|
5 |
Методична робота |
Скласти конспекти логопедичних занять з теми: « Свистячі звуки С - С´».
|
Протягом місяця |
|
6 |
Підвищення кваліфікаційного рівня |
Опрацювати літературу на тему: « Пальчикова гімнастика на логопедичних заняттях ».
|
Протягом місяця |
|
7 |
Робота з батьками |
Бесіда на тему: «Роль і місце батьків при виконанні дитиною корекційних завдань». |
Протягом місяця |
|
Лютий
№ з/п |
Основні напрями роботи |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Примітки |
1. |
Консультативна робота |
Консультація для батьків |
За зверненням |
|
2 |
Індивідуально-корекційна робота |
Проведення корекційних занять згідно розкладу і плану. |
Протягом року |
|
3 |
Дефектологічна просвіта (з учителями початкових класів, практичними психологами.) |
Надавати консультації вчителям, практичним психологам. |
Протягом року |
|
4 |
Робота над поповненням матеріальної бази кабінету |
Виготовлення дидактичної папки «Народ скаже – як зав´яже» - українські народні приказки та прислів´я. |
Протягом місяця |
|
5 |
Методична робота |
Скласти конспекти логопедичних занять з теми: « Свистячі звуки З - З´». |
Протягом місяця |
|
6 |
Підвищення кваліфікаційного рівня |
Брати участь у семінарах, майстер-класах для вчителів - логопедів |
За графіком КВНЗ КОР «Академії неперервної освіти» |
|
7 |
Робота з батьками |
Бесіда на тему: « Домашній режим для дитини – запорука успішного навчання у школі». |
Протягом місяця |
|
Березень
№ з/п |
Основні напрями роботи |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Примітки |
1. |
Консультативна робота |
Консультація для батьків |
За зверненням |
|
2 |
Індивідуально-корекційна робота |
Проведення корекційних занять згідно розкладу і плану. |
Протягом року |
|
3 |
Дефектологічна просвіта (з учителями початкових класів, практичними психологами.) |
Доповідь « Ліворука дитина в школі і дома ». |
Протягом місяця |
|
4 |
Робота над поповненням матеріальної бази кабінету |
Виготовити дидактичну гру «Звуковий килимок» . |
Протягом місяця |
|
5 |
Методична робота |
Скласти конспекти логопедичних занять з теми: « Свистячі звуки С – З ». |
Протягом місяця |
|
6 |
Підвищення кваліфікаційного рівня фахівців |
Брати участь у семінарах , майстер класах |
За графіком КВНЗ КОР «Академії неперервної освіти» |
|
7 |
Робота з батьками |
Бесіда на тему: « Домашній режим для дитини – запорука успішного навчання у школі». |
Протягом місяця |
|
Квітень
№ з/п |
Основні напрями роботи |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Примітки |
1. |
Консультативна робота |
Консультація для батьків |
За зверненням |
|
2 |
Індивідуально-корекційна робота |
Проведення корекційних занять згідно розкладу і плану. |
Протягом року |
|
3 |
Дефектологічна просвіта (з учителями початкових класів, практичними психологами.) |
Надавати консультації вчителям, практичним психологам. |
Протягом року |
|
4 |
Робота над поповненням матеріальної бази кабінету |
Виготовити дидактичну гру «Звуковий потяг» . |
Протягом місяця |
|
5 |
Методична робота |
Скласти конспекти логопедичних занять з теми: « Свистячі звуки ДЗ – ДЗ´».
|
Протягом місяця |
|
6 |
Підвищення кваліфікаційного рівня |
Опрацювати тему « Рання діагностика дітей із дислексією та дисграфією».
|
Протягом місяця |
|
7 |
Робота з батьками |
Бесіда на тему: «Ліворука дитина в школі і дома». |
Протягом місяця |
|
Травень – червень
№ з/п |
Основні напрями роботи |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Примітки |
1 |
Діагностична робота (виявлення та обстеження дітей) |
Обстеження учнів шкіл району на предмет виявлення розладів мовлення та письма |
01.05. - 30.05.2017 |
|
2 |
Консультативна робота |
Зустрічі з батьками дітей – логопатів, з метою виявлення природи дефекту мовлення та пропаганди логопедичних знань. |
Протягом року |
|
3 |
Індивідуально-корекційна робота |
Проведення корекційних занять згідно розкладу і плану. |
Протягом року |
|
4 |
Дефектологічна просвіта (з учителями початкових класів, практичними психологами.) |
Проведення консультацій для вчителів "Про порядок оформлення учнів на психолого - медико -педагогічну консультацію " |
Протягом року |
|
5 |
Робота над поповненням матеріальної бази кабінету |
Виготовити дидактичну гру «Читаємо оповідання» . |
Протягом місяця |
|
6 |
Методична робота |
Скласти звіт про роботу логопункту за поточний рік. |
Протягом місяця |
|
7 |
Підвищення кваліфікаційного рівня |
Брати участь у роботі районних методичних об´єднаннях |
Протягом року |
|
8 |
Робота з батьками |
Бесіда на тему: «Умови формування у дітей навичок правильної звуковимови». |
Протягом місяця |
|